Inspirovali jsme se australankou Billie Rubben a přepracovali jsme pro vás tipy pro CAD design vhodný pro 3D tisk. Protože pro kvalitní výstup není důležitý jen materiál či nastavení tiskárny. Tápete v tom, jak správně vymodelovat přemostění, jak přidat písmenka na model nebo jak správně pracovat s krychlí? Některé tipy vám mohou tuto práci při 3d modelování usnadnit.
Tip 1
Stěny by měly mít dvojnásobek šířky trysky. Docílíte tím rovnoměrného kladení vrstev bez výplně.
Tip 2
Vrstva musí být nanášena na předešlý materiál. Vyhněte se strmým přesahům a díky tomu předejdete tvorbě podpor.
Tip 3
Díry na svislé stěně jsou v pořádku, ale na vodorovné by měly být ve tvaru slzy, aby se zmírnily strmé převisy.
Tip 4
Výřezy do špičky jsou lepší než kulatý oblouk, protože eliminují strmé převisy.
Tip 5
Pomocí zaoblení svislé okrajové hrany zvýšíte kvalitu stěny a to díky zpomalení rychlosti tisku a zároveň setrvačnosti.
Tip 6
Pro zvýraznění obrysu, například písma, na horní ploše je dobré použít offset nejméně 0,3 mm.
Tip 7
Přidáním zaoblení nebo zkosení mezi stěnu a základnu dojde ke zpevnění spoje.
Tip 8
Zaoblené ze spodní strany objektu není moc vhodné a to kvůli velkému úhlu převisu. Ale může vypadat skvěle v jiných místech.
Tip 9
Stejnoměrné zkosení funguje vždy (dokonce i zespodu), protože převis zůstává na tisknutelných 45 °.
Tip 10
Kombinace zaoblení a zkosení snižuje problémy se zaoblením a vyhlazuje zkosení.
Tip 11
Použitím parametrického modelování je jeho pozdější úprava jednodušší.
Tip 12
Přemostění malých vzdáleností nedělá materiálům velký problém. Předejdete používání podpor.
Tip 13
Pro snížení tvorby automatických podpor u složitých částí, vymodelujte tenkou pomocnou vrstvu, kterou lze po tisku snadno odstranit.
Tip 14
Při velkých prázdných plochách pomocí kaskádového vybrání docílíte postupného přemostění a to bez použití podpor.
Tip 15
Pro snížení tvorby podpor lze využít vlastní řešení pomocí žebrování. Zabráníte tak plýtvání materiálem.
Tip 16
Kontury vypadají dobře s osou Z, ale díky technologii vrstvení mohou v ose X/Y způsobovat kaskády.
Tip 17
Do otvorů lze přidat štěrbinu, šroub či matici, která umožňuje jejich utažení kolem jiné části.
Tip 18
Pokud chceme vytvořit například pohyblivý čep, lze na jedné straně vytvořit vybrání.
Tip 19
Snižte riziko, že se tisk zvedne z podložky, zaoblením směrem ven nebo přidáním "Mickeyho oušek" do rohů.
Tip 20
Soustředné štěrbiny mohou být odříznuty od základny modelu do výšky asi 10 mm. Zabráníte tak kroucení.
Tip 21
Chcete-li se vyhnout chybám při slicování, zkontrolujte výstup svého softwaru. Aby model neobsahoval malé mezery nebo obrácené plochy.
Tip 22
Dílčí části sestavy modelu můžete vytisknout samostatně. Tím vyzkoušíte, zda správně pasují.
Tip 23
Pro tisk spojovacích dílů můžete pro zvýšení pevnosti a snadnější tisk přidat diagonální žebra.
Tip 24
Text vypadá nejlépe, když je zapuštěný na vertikální stěně. Snižuje převisy a má lepší rozlišení.
Tip 25
Díky správné orientaci modelu vůči vrstvám lze docílit pevnějšího dílu.
Tip 26
Při tisku tvarově složitých modelů lze diagonálním tiskem dosáhnout kvalitnějšího výstupu.